Tiedotteita 2014
Autokauppa 2015 -suurtapahtuman pääteemana digitalisaatio
Ensimmäistä kertaa järjestetyssä Autoalan Keskusliiton Autokauppa 2015 -suurtapahtumassa Finlandia-talolla pureuduttiin maailman digitalisoitumiseen ja erityisesti siihen, miten muutos muovaa autokauppaa ja ostokäyttäytymistä.
AKL-Akatemia kouluttaa autoalan ammattilaisia ja tarjoaa parhaita mahdollisia ratkaisuja autokaupan avuksi. ”Erityisesti tässä haastavassa taloustilanteessa on pakko uskaltaa ottaa askeleita täysin uusiin suuntiin”, sanoo AKL:n toimitusjohtaja Pekka Rissa. Autokauppa on ollut alamaissa jo kuudetta vuotta; uusien myynti on näinä vuosina jäänyt alle 110 000 vuosi myynnin. Autoliikkeiden tulokset ovat laskeneet; sidotun pääoman tuottoprosentti romahti seitsemään prosenttiin vuonna 2013.
”Autoalan Keskusliitto on olemassa jäseniämme varten ja meidän tehtävämme on kertoa heille uusista mahdollisuuksista ja kuinka huomioida tulevaisuuden trendit omassa toiminnassa tuottoisasti. Digitaalisuus tulee nähdä mahdollisuutena, ei uhkana. Kaikki liiketoiminnan muutokset tulee jatkossa suunnitella digitaalisuus huomioiden” Rissa korostaa.
Autokauppa 2015 on täysin uudenlainen tapahtumakonsepti, joka kokoaa koko autoalan kumppaneineen ja sidosryhmineen yhteen. Tänä vuonna nautittiin aamupäivä laadukkaasta seminaariannista ja iltapäivällä pureuduttiin alan haasteisiin työpajojen merkeissä. Tilaisuus oli loppuunmyyty sekä osallistujien että näytteilleasettajien osalta.
Ensi vuonna Autokauppa 2016 tapahtuma on kaksipäiväinen ja järjestetään Messukeskuksessa 17. – 18.11.2015.
Lisätietoja:
toimitusjohtaja Pekka Rissa, Autoalan Keskusliitto, puh.
0500 417 300
koulutus- ja kehittämispäällikkö Jari Ketola, Autoalan Keskusliitto, puh. 0400
490 049