Tiedotteita 2016

9.6.2016 15.11

Auto 2016 -tapahtumassa mukana lähes 30 automerkkiä

Auto 2016 -tapahtuma 18. – 20.11.2016 Messukeskuksessa Helsingissä on ainutlaatuinen. Se esittelee uudet automallit ja niitä pääsee myös koeajamaan. Mukana on jo lähes 30 automerkkiä ja koeajettavia automalleja tulee olemaan noin kaksisataa. Uusiin autoihin tutustumisen lisäksi tapahtuma tarjoaa viihteellistä ohjelmaa ja keskusteluja autoilusta. Tällaista tapahtumaa ei ole aikaisemmin järjestetty.

Auto 2016 -tapahtumassa uutuuksiaan esittelee noin 100 yritystä. Mukana ovat lähes kaikki Suomessa edustettavat automerkit. Autoihin pääsee tutustumaan omalla alueellaan. Tutustuminen ei jää vain katseluun ja autossa istumiseen, sillä lähes kaikkia tapahtumassa esiteltäviä automalleja pääsee myös koeajamaan.

”Tällaista näin suurta koeajotapahtumaa, jossa koeajettavina on näin useita merkkejä, ei ole ennen järjestetty. Pientä ensimakua koeajoista saimme jo keväällä, kun Messukeskuksessa oli pienemmässä mittakaavassa moottoripyörien koeajotapahtuma, jossa 17 eri merkin moottoripyöriä sai koeajaa – koeajettavia pyöriä oli yli 100. Saimme tilaisuudesta pelkästään positiivista ja innostunutta palautetta,” kertoo autotapahtumista Messukeskuksessa vastaava myyntiryhmäpäällikkö Jori Vainio. ”Uusi Auto 2016 -tapahtuma on otettu hienosti vastaan ja lähes kaikki autotuojat ovat jo siinä mukana. Autojen lisäksi tapahtumassa esitellään ja myydään autovarusteita ja -tarvikkeita.”

Auto 2016 -tapahtuman käytössä on kaksi suurinta Messukeskuksen hallia ja ne ovat jo lähes täynnä. Vielä on kuitenkin muutamia osastopaikkoja vapaana. ”Nyt suunnitellaan tapahtuman ohjelmaa. Haluamme tarjota kiinnostavaa sisältöä perheille ja autoilijoille. Luvassa on mm. erikoisia autoiluelämyksiä Messukeskuksen pysäköintialueella. Auto 2016 tarjoaa hyvän kokonaiskuvan autotarjonnasta ja saa kävijät viihtymään. Odotan innolla tätä uuden konseptin tapahtumaa”, hehkuttaa Vainio.

Messukeskuksessa kokoontuvat marraskuussa autoilijoiden ja perheiden lisäksi myös autokorjaamoalan ammattilaiset Autokorjaamo-messuille pe-la 18. – 19.11.2016 ja autoalan vaikuttajat Auto Summit & Expo 2016-tapahtumaan to 17.11.2016.