6.10.2016 9.03

Autoalan energiatehokkuuden toimenpideohjelmalla merkittäviä säästöjä yrityksille

Autoalan Keskusliitto on sitoutunut elinkeinoelämän energiatehokkuussopimukseen ja vastaa autoalan toimenpideohjelman toimeenpanosta.  Vuoden 2015 vuosiraportti on nyt julkaistu ja löytyy täältä.

Energiatehokkuuden jatkuvaa parantamista viedään autoalan yrityksissä vuosi vuodelta eteenpäin, mutta toimenpiteiden toteutus ei ole edennyt toimenpideohjelman edellyttämässä vauhdissa. Energiatehokkaalla toiminnalla voidaan saada yritykselle merkittäviä säästöjä. Autoalan toimenpideohjelmassa on vuoden 2015 loppuun mennessä saavutettu yhteensä noin 292 000 euron vuosisäästöt. Koko sopimuskaudella on kumulatiivisesti säästetty 545 000 euroa. Energiakatselmukseen on mahdollista saada rahallista tukea, samoin kuin energiansäästöhankkeisiin investointitukea.

Vuoden 2015 loppuun mennessä energiatehokkuussopimuksen autoalan toimenpideohjelmaan oli liittynyt 10 yritystä, joilla on yhteensä 84 toimipaikkaa. Yhteensä 32 toteutetulla energiansäästötoimenpiteellä saavutettu kokonaissäästö oli 1,2 GWh/a, josta sähkön osuus oli 1,16 GWh/a (95 %) ja lämmön ja polttoaineiden osuus 0,06 GWh/a (5 %). Näiden toimenpiteiden raportoidut investoinnit olivat yhteensä noin 0,7 miljoonaa euroa.

Kiinnostuitko? Haluatko sinäkin liittää yrityksesi energiatehokkuusohjelmaan? Ota yhteyttä:

AKL-Sertifiointi Oy
Sertifiointitoiminnan päällikkö