17.11.2016 9.00

Autoalan Keskusliiton vaikuttajatapahtuma kasvoi superviikonlopuksi

Autoalan Keskusliiton Messukeskuksessa järjestämä AKL Summit & Expo 2016 on Pohjoismaiden suurin autoalan vaikuttajatapahtuma, jonka kansainväliset huippupuhujat houkuttelevat vieraita myös muista Pohjoismaista ja Baltiasta.

Tapahtuma järjestetään tänä vuonna kolmatta kertaa (aiemmin nimellä Autokauppa) ja se on kasvanut noin neljänsadan vieraan verkostoitumistapahtumasta liki 700 vieraan suurtapahtumaksi.

Tämän vuoden tapahtuman teemana on Tulevaisuus – kasvua ja kannattavuutta. Sekä keynote-esityksissä että iltapäivän pienemmissä seminaareissa paneudutaan yhteiskunnan digitalisoitumisen mukanaan tuomiin haasteisiin ja siihen, kuinka luoda menestystä tässä muuttuneessa toimintaympäristössä.

Kansainvälistä näkemystä asiaan tuovat muiden muassa Englannin suurimman autojen jälleenmyyntiketjun, yli 5 miljardin euron liikevaihdon omaavan Pendragonin toimitusjohtaja Trevor Finn ja markkinointi- ja viestintäjohtaja Victoria Finn sekä visionääri, innovaattori Dietmar Dahmen. Hintsa Performancen James Hewitt tekee työtään F1-kuljettajien, Mercedesin F1-tiimin ja useiden yritysjohtajien kanssa ja kertoo miten formulamaailman oppeja voidaan hyödyntää yritysmaailmassa.

AKL:n toimitusjohtaja Pekka Rissa maalaili jo kolme vuotta sitten visiota, jossa samanaikaisesti vaikuttajatapahtuman yhteydessä järjestettäisiin myös muita autoalan tapahtumia. ”Tänä vuonna se toteutuu. AKL:n tapahtuman lisäksi samanaikaisesti järjestetään ammattilaisten Autokorjaamo-messut sekä perjantaista alkaen Autotuojien ja Messukeskuksen järjestämä Auto2016 –tapahtuma kuluttajille. Tämä on todellinen autoalan superviikonloppu!” iloitsee Rissa.  Viikonlopun kruunaa perjantai-iltana auto- ja liikennetoimittajien Auli ry:n järjestämä gaalailta, jossa julkistetaan kuudesta finalistista Vuoden Auto 2017 Suomessa.

Lisätietoja: toimitusjohtaja Pekka Rissa, puh.  0500 417 300

Autoalan superviikonloppu Messukeskuksessa: torstai 17.11. AKL Summit & Expo 2016, perjantai – sunnuntai 18.-20.11. Auto 2016 –tapahtuma, perjantai 18.11. Vuoden Auto Suomessa 2017 -gaala ja perjantai – lauantai 18. - 19.11. Autokorjaamo-messut ammattilaistapahtuma!

Superviikonlopun pääyhteistyökumppanit ovat Continental Rengas, Grano Diesel, LähiTapiola ja Santander Consumer Finance.