Vuoden 2017 tiedotteet

Tiedotteita 2017

14.3.2017 15.38

Autotuojien hallituksen uudeksi puheenjohtajaksi valittiin Rami Kittilä

Opel Finlandin toimitusjohtaja Rami Kittilä on valittu Autotuojien ry:n hallituksen uudeksi puheenjohtajaksi yhdistyksen sääntömääräisessä vuosikokouksessa. Varapuheenjohtajaksi valittiin Veho Oy Ab:n toimitusjohtaja Kenneth Strömsholm.

Autotuojat ry:n vuosikokouksessa on hallituksen uudeksi puheenjohtajaksi valittu Opel Finlandin toimitusjohtaja Rami Kittilä ja varapuheenjohtajaksi Veho Oy Ab:n toimitusjohtaja Kenneth Strömsholm. Aiemmin varajäsenenä ollut Lasse Ahlstedt valittiin hallituksen varsinaiseksi jäseneksi. Uusina jäseninä hallitukseen valittiin Johan Friman VV-Auto Group Oy:stä, Hannu Pärssinen Oy Ford Ab:stä, Miska Tammelin Delta Motor Group Oy:stä sekä varajäseneksi Kai-Petteri Purhonen Inchcape Motors Finland Oy:stä.

Suomalaiset ansaitsevat vähäpäästöisempiä ja turvallisempia autoja

Uudella puheenjohtajalla on selkeä näkemys tulevien vuosien haasteista. ”Sipilän hallituksella on haastava ilmastostrategia, joka vaatii ja suorastaan edellyttää autokannan merkittävää nuorentamista. Suomalaiset ansaitsevat vähäpäästöisempiä ja turvallisempia autoja. Autoilun verotuksen muuttamista hankinnan verotuksesta käytön verotukseen on jatkettava”, uskoo Autotuojien uusi puheenjohtaja Rami Kittilä.

”Vuonna 2015 menestyksekkäästi toteutettua romutuspalkkiotakaan ei kannata unohtaa – kokeilun ansiosta kierrätykseen päätyi enemmän vanhoja autoja enemmän kuin koskaan ennen. Samalla uudistettiin autokantaa vähäpäästöisemmäksi ja kerättiin lisää verotuloja. Suomessa on yli 2,6 miljoonaa rekisteröityä henkilöautoa eikä muutoksen aikaansaamiseksi ole yhtä oikeaa toimenpidettä. Tarvitaan monta pientäkin muutosta.”

Liikenneasiat myös kuntavaaliteemana

Autotuojat tuottaa media-, tieto- ja jäsenpalveluita sekä tekee alan edunvalvontaa. ”Liikenne on niin merkittävä osa päivittäistä elämää ja odotammekin sen olevan myös yksi merkittävistä teemoista tulevissa kuntavaaleissa.”

”Yhdistys on järjestänyt viime vuosina useita onnistuneita tapahtumia, kuten viime marraskuussa Auto 2016 -tapahtuman. Tänä keväänä on vuorossa Kuljetus 2017 -messut Jyväskylässä”, Kittilä listaa.

Autotuojat ry on valmistajan valtuuttamien automaahantuojien ja autoteollisuuden järjestö. Sen jäsenyritysten kautta tuodaan maahan yli 99 % uusista henkilö-, paketti-, kuorma- ja linja-autoista.

Tero Kallio, toimitusjohtaja, Autotuojat ry. p. +358 40 729 4513, sähköposti tero.kallio(a)autotuojat.fi

Rami Kittilä, toimitusjohtaja, Opel Finland, p. (09) 615 881, +358 50 43 55 616, sähköposti rami.kittila(a)opel.com